أخى الزائر / أختى الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة منتدى أسرة ابن سينا
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي



 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» عقبالكم
السبت فبراير 13, 2010 1:49 am من طرف CALIPSO

» PRECIOUS WORDS
السبت فبراير 13, 2010 1:38 am من طرف CALIPSO

» إحسبها صح
السبت فبراير 13, 2010 1:35 am من طرف CALIPSO

» درس تشريح...اضحك معنا
السبت فبراير 13, 2010 1:28 am من طرف CALIPSO

» الحياة… ليست كما تبدو دائما !
السبت فبراير 13, 2010 1:25 am من طرف CALIPSO

» ابتسم ولا تحزن ....وكن بلسما
الخميس ديسمبر 24, 2009 3:17 pm من طرف ((عبير الورد))

» مذاهب دكاترة الجامعة في وضع اسئلة الامتحانات
الأحد نوفمبر 22, 2009 3:09 pm من طرف sper2

» النوم سلطان
الأحد نوفمبر 22, 2009 3:04 pm من طرف sper2

» Blood Circulation
الأحد نوفمبر 22, 2009 3:02 pm من طرف sper2

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
CALIPSO - 273
 
sper2 - 256
 
Dr_MMM - 163
 
winter songs - 159
 
rosette - 157
 
((عبير الورد)) - 154
 
lola - 138
 
سهر الليالي - 129
 
Dr.Dala3 - 122
 
MIDO - 104
 

شاطر | 
 

 هل انت صريح؟............

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 20, 2009 11:52 am

يقول المثل الصراحه.................راحه

هل انت صريح ولا تضحك على نفسك؟
وما هو موقفك اذا احد صارحك؟
وهل هذه الصراحه ستتعلم منها وتغير من نفسك؟ Question
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 20, 2009 2:32 pm

عن نفسى مش بقدر اوجه كل شىء بصراحه وفى نفس الوقت مش بكون مضرته اكدب بس وقتها بيكون السكوت فعلا من دهب
وفى ناس بتفهم الصراحه دى على انها نتقاد
ولا انتوا ايه رائيكوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Dr_MMM
مشرف
مشرف
avatar

ذكر الجوزاء عدد المساهمات : 163
تاريخ الميلاد : 16/06/1991
العمر : 26
الفرقة : الأولى
الهواية : النت والقراءة
تاريخ التسجيل : 01/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 20, 2009 6:58 pm

أنا رأيي أن الصراحة أحيانا تريح الواحد بس أحيانا أحاول مقولهوش عشان بعض الناس للأسف بتزعل من الصراحة وبتعتبرها ذم أو حاجة زي كده وعشان كده فيه ناس كتير زعلوا من صراحتي وشكرا ع الموضوع الجميل ده

_________________
مشروع دكتور غير مكتمل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
rosette
مشرفة
مشرفة
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 157
تاريخ الميلاد : 13/04/1991
العمر : 26
الفرقة : الثالثة
الهواية : النت والقراءة
تاريخ التسجيل : 21/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 20, 2009 7:40 pm

[quote="Nour3ainy"]يقول المثل الصراحه.................راحه

هل انت صريح ولا تضحك على نفسك؟
غالبا بكون صريحة مع نفسي بس ساعات بيكون في حقائق الواحد بيحاول يتهرب منها او مايواجهش نفسه بيها لانها مؤلمة...
وما هو موقفك اذا احد صارحك؟
اسمعه بسعة صدر... وبعدين اوضحه وجهة نظري ..وهل هذه الصراحه ستتعلم منها وتغير من نفسك؟
ساعات لو صارحني مثلا بحاجة فيا... في الاول بزعل بس بعدين بحاول اغير من نفسي للافضل- بس طبعا لو كانت من صديقة او من حد قريب مني لان دول بس الي فاهمني-

شكرا على الموضوع...

_________________
لا يهم العالم اذا كنت تبكي او تبتسم.....
فابتسم افضل لك..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
CALIPSO
المشرف العام
المشرف العام
avatar

انثى الميزان عدد المساهمات : 273
تاريخ الميلاد : 18/10/1990
العمر : 26
تاريخ التسجيل : 06/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   السبت فبراير 21, 2009 12:22 am

مش على طول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MMA


avatar

ذكر القوس عدد المساهمات : 97
تاريخ الميلاد : 01/12/1990
العمر : 26
الموقع : http://www.dr-mma.co.cc
الفرقة : 3rd
الهواية : Internet
تاريخ التسجيل : 29/10/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   السبت فبراير 21, 2009 12:30 am

CALIPSO كتب:
مش على طول

لا على عرض

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.dr-mma.co.cc
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   السبت فبراير 21, 2009 1:48 pm

هل انت صريح ولا بتضحك على نفسك ؟ اكيد واعتقد شخصيتى واضحة من خلال كتاباتى بس طبعا مه نفسى انسان صريح جدا ومع اصحابى اكيد ولكن ليس مع من احب
وما هو موقفك إذا أحد صارحك ؟
اكيد حأتقبله ومش حأزعل خالص لأنى مش من طبعى انى ازعل من حد ومبعرفش أزعل من حد
وهل هذه الصراحة ستتعلم منها وتغير من نفسك ؟
اكيد طبعا بس مش دايما
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   السبت فبراير 21, 2009 4:39 pm

بس ممكن تبقى صريح لدرجه انك تخسر حد ؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الأحد فبراير 22, 2009 2:27 pm

Nour3ainy كتب:
بس ممكن تبقى صريح لدرجه انك تخسر حد ؟
بالنسبالى انا لا طبعا بس لازم اعرف شخصية اللى حأصارحه قبل ما اكلمه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
B KH



انثى الحمل عدد المساهمات : 9
تاريخ الميلاد : 30/03/1983
العمر : 34
الهواية : reading poetry
تاريخ التسجيل : 11/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الأحد فبراير 22, 2009 9:02 pm

عدم الصراحة يعني حاجة من اتنين اما كذب ودى مصيبة او نفاق ودي انيل
علشان كده لازم اكون صريح مع نفسي ولو حد صارحني بعيب فيا وزعلت يبقي فيا شئ من نفاق فلازم اغير من نفسي طالما ميزان العقل يرفض العيب ده Exclamation
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الأحد فبراير 22, 2009 9:30 pm

مشكلتى فى الدنيا دى انى صريح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
smile
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى القوس عدد المساهمات : 44
تاريخ الميلاد : 13/12/1990
العمر : 26
الفرقة : first year
الهواية : reading
تاريخ التسجيل : 30/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 2:11 am

السلام عليكم .بالنسبه للصراحه مع نفسى فانا كده على طول الخط اما مع الاخرين فانا صريحه بيني وبينها يعني لوعملت حاجه مش ولا بد اصارحها هي ... مش اصارحها على الجزيره الفضائيه..ده لاني مابحبش اجرح احساس اللي قدامي ولو للحظة.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
smile
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى القوس عدد المساهمات : 44
تاريخ الميلاد : 13/12/1990
العمر : 26
الفرقة : first year
الهواية : reading
تاريخ التسجيل : 30/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 2:15 am

و احب برده ارد على رمل البحر و اقوله ان الصراحه عمرها ما كانت مشكله بس بشرط تقولها و معاها ورده الا طبعا اذا كان غلطان غلط كبير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 5:21 pm

الناس مش بتحب الصراحة يا smill
الناس دايما بتحب المجاملة
كله بيهرب من الصراحة
الصراحة مؤلمة فى كتير من الاوقات ولذلك الكل يتجنبها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 5:36 pm

مدام الصراحه كويسه كده امال بنخاف منها ليه؟؟؟؟؟؟؟
وليه لما بصارح حد بيعتبرها غلط فى حقه؟؟؟
انا بطلت اصارح حد باللى جوايا ولا فى نفس الوقت بكدب عليهم ولا بنافقهم بس مش ببدى بالرئى معاهم
..................................................................[img][/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 5:41 pm

بس اكيد مش الكل كده زى مفي كده فى ناس صريحه لدرجه التجريح ودول كتير وانا اعرف ناس كده
وفى الاخر بيفتكروا ان دى صراحه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
????
زائر



مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 5:48 pm

انا لم اقصد التجريح
التجريح شى صعب على النفس
هناك فرق بين الصراحة والتجريح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 6:33 pm

ماشى عارفه ده بس قصدى ان الصراحه بتوصل للتجريح
وفى الاخر بيفتكروها انها صراحه
وفى كلا حالتها فهى غير مرغوبه عند البعض
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
smile
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى القوس عدد المساهمات : 44
تاريخ الميلاد : 13/12/1990
العمر : 26
الفرقة : first year
الهواية : reading
تاريخ التسجيل : 30/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 6:42 pm

التجريح... وقاحه و ليست صراحة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الإثنين فبراير 23, 2009 7:01 pm

إذا كنت مخلصاً فليكن إخلاصك إلى حد الوفاء ،
وإذا كنت صريحاً فلتـكن صراحتك إلى حد الاعتراف

بجد عن تجربه ليا
من كتر مبالغه صراحه زميله لينا فى الكليه لصحبه لينا وصلت للتجريح
وفى الاخر قالت محدش يزعل من الصراحه
ولحد دلوقت مش قادره تقتنع ان اللى هى بتعمله ده تجريح مش صراحه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
sper2
عضو متميز
عضو متميز
avatar

ذكر الاسد عدد المساهمات : 256
تاريخ الميلاد : 25/07/1986
العمر : 31
الموقع : www.3elomiat.yoo7.com
الفرقة : الحمد لله خلصت
الهواية : الانترنت ثم الانترنت ثم الانترنت
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الخميس فبراير 26, 2009 11:32 am

الصراحة
اوقات كتيييييييير يكون المصت ابلغ لغة للحوار
يعنى اكتفى بالصمت افضل من الصراحة
لانى الانسان بطبيعته مش بيحب حد يوجهة
واحيان ناس تحب تصارحنا بحقيقة شخصيتنا بس اقل منا فى الفكر او كدة يعنى
بس احنا بناخد ان دة منهم بجاحة
بس الصراحة مش مطلوبة فى حاجات كتيييييير
لذلك
ابلغ لسان للصراحة لاصمت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Nour3ainy
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى الحمل عدد المساهمات : 43
تاريخ الميلاد : 19/04/1989
العمر : 28
الفرقة : 3rd
الهواية : chating_Internet_drawing
تاريخ التسجيل : 12/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 27, 2009 4:47 pm

[img][/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
FAFA
عضو فعال
عضو فعال
avatar

انثى العذراء عدد المساهمات : 20
تاريخ الميلاد : 01/09/1991
العمر : 25
الفرقة : الاولى
الهواية : القراءة
تاريخ التسجيل : 24/02/2009

مُساهمةموضوع: رد: هل انت صريح؟............   الجمعة فبراير 27, 2009 11:41 pm

[quote="Nour3ainy"]يقول المثل الصراحه.................راحه

هل انت صريح ولا تضحك على نفسك؟
نوعا ما
وما هو موقفك اذا احد صارحك؟
وهل هذه الصراحه ستتعلم منها وتغير من نفسك
حسمع لة بس ان اغير من نفسي . دى تعتمد على الشخص اللي صارحنى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
هل انت صريح؟............
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: تعارف الأعضاء :: موضوعك الاول-
انتقل الى: